
قرارداد مورد تایید سازمان تنظیم و مقررات رادیویی
<< قرارداد ارائه خدمات اينترنت پرسرعتADSL /WIRELESS >>
اين قرارداد بين شركت گسترش ارتباطات آذین کیا بانام تجاری ثبت شده ً آذین کیا ً به شماره ثبت ۵۶۸۳۸ ، كد اقتصادي: ۴۱۱۵۱۷۵۶۴۷۸۵ دارنده پروانه ارائه خدمات ارتباطي ثابت(Servco.) به شماره ۳۷-۹۵-۱۰۰ از سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي، رایانامه info@azinkia.ir ، نمابر ۹۵۰۱۱۰۹۴ و مدیرعاملی آقاي مسعود تقیان با شماره ملی ۷-۵۱۳۹۷۴-۱۲۸ ، به آدرس: اصفهان – خیابان هشت بهشت غربی –بین ملک و نشاط – ساختمان نگین – طبقه سوم – واحد ۷ ،کد پستی ۸۱۵۴۶۴۳۹۸۷ به شماره تماس ۹۵۰۱۱۰۹۵ از یک طرف و آقای / خانم / شرکت …………………………………… به کد ملی / شماره ثبت ……………………………………… نام نماینده / مدیرعامل …………………………آدرس : ……………………………….کد پستی : ……………………..شماره تلفن همراه : …………………………….شماره تلفن ثابت : ……………………………. رایانامه (ایمیل ) : ……………………………….. میزان تحصیلات : …………………………. تاریخ تولد : / / شغل : …………………… منعقد می گردد .
ماده ۱: تعاريف
۱-۱-کمیسیون: کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات
۱-۲-سازمان: سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی
۱-۳-سرویسدهنده: شركت گسترش ارتباطات آذین کیا با نام تجاری ثبت شده آذین کیا که ازاین پس در این قرارداد ً شركت ً نامیده میشود.
۱-۴-مشترك (سرویسگیرنده): هر شخص حقیقی و یا حقوقی است که بهعنوان کاربر نهایی بهموجب این قرارداد از خدمات موضوع قرارداد استفاده مینماید.
۱-۵- دوره اشتراك: مدت زمان سرويس انتخابي در شيوه فروش پيش پرداخت، كه مشترك بر اساس تعرفه اعلامي از سوي شركت در چارچوب مصوبات كميسيون هزينه آن را پرداخت ميكند و از زمان دايري سرويس آغاز مي شود.
۱-۶- شماره تماس سراسری: شماره تماس سراسری ۹۵۰۱۱۰۹۵-۰۳۱ جهت ارتباط با پشتیبانی بهصورت ۲۴ ساعته و در ۷ روز هفته است .
۱-۷- تغییر سرویس: به معنی انتخاب سرویس جدید با پهنای باند و حجم متفاوت است. .
۱-۸- پنل کاربری، حساب کاربری: به معنی درگاه خدمات برای مشترک بوده که تمامی اطلاع رسانیها و اعمال تغییرات روی سرویس مشترک از طریق آن به آدرسwww.azinkia.ir امکانپذیر است .
۱-۹- شبکه شرکت : كليه تجهيزات و خطوط ارتباطي که تحت مالکیت شرکت ميباشد.
۱-۱۰-ترافیک ماهیانه : میزان تبادل بسته هاي داده ارسالي و دريافتي از شبكه شركت در طي يك ماه شمسي ميباشد.
۱-۱۱- دايري سرويس: تحويل و راهاندازي سرويس مشترك و برقراري ارتباط با شبكه شركت ميباشد.
۱-۱۲– رانژه: آماده كردن خط مشترك به منظور برقراري ارتباط تلفن مشترك با شبكه شركت ميباشد.
۱-۱۳- نشانی IP: نشانی پروتکل اینترنت ، برچسب عددی است که به تجهیزات شبکه های رایانهای اختصاص پیدامیکندوبه منظوراتصال بین گرههای شبکه استفاده می شود.
۱-۱۴- نشانیهاي عمومي IP: نشانيهاي IP كه در شبكه جهاني اينترنت قابل مسيريابي هستند.
۱-۱۵- نشانیهاي خصوصي IP: بازهای ازنشانی هاي IPاست كه براي شبكههاي خصوصي (مانند شبكه داخلي سازمانها و شبكه ملي اطلاعات) در نظر گرفته شده است.
ماده ۲: موضوع قرارداد
عبارت است از برقراري اتصال دوطرفه نامتقارن به شبکه جهاني اينترنت براي استفاده از خدماتADSL/WIRELESS از طريق شبکه شركت با سرویس………………….با ضریب تسهیم …………………. روی خط تلفن/ بستر بیسیم ……………………….
ماده ۳: مدتزمان قرارداد
تاريخ قرارداد از …./…../…..لغایت …./…./…. به مدت ………… ماه شمسی بوده و با اولین اتصال به شبکه شركت برحسب ساعت و دقیقه شروع میشود.
تبصره ۱: در صورتی که مشترک درخواست اعزام کارشناس نصب و تحویل حضوری سرویس را داشته باشد، شركت حداکثر ظرف مدت ۷۲ ساعت پس از اعلام رانژه خط تلفن و اعلام آمادگی تحویل سرویس به مشترک، سرویس را به صورت حضوری نصب و راه اندازی کرده و تحویل می دهد، در صورتی که مشترک در این مدت شرایط و محیط را برای نصب و مراجعه حضوری کارشناس آماده ننماید، زمان دايري سرویس ۷۲ ساعت پس از اعلام آمادگی تحویل سرویس از سوی شرکت درنظرگرفته میشود، در غیر اینصورت مشترک باید حداکثر ظرف مدت ۷۲ ساعت پس از اعلام آمادگی تحويل سرویس به مشترک و تحویل نام کاربری و کلمه عبور و اطلاعات لازم از سوی شركت به مشترک، ارتباط با شبکه شركت را برقرار نماید، در صورت عدم انجام این امر در زمان اشاره شده توسط مشترک، مبنای زمان دايري سرویس از زمان اعلام آمادگی تحویل سرویس از سوی شركت لحاظ خواهد شد.
تبصره ۲: در صورت پایان مدتزمان قرارداد و عدم درخواست تمدید قرارداد از سوی مشترک، اطلاعرسانی هشدار پایان زمان قرارداد، بهصورت پست الکترونیکی و ارسال پیامک به مشترک صورت میپذیرد. در صورت عدم ارائه درخواست تمدید توسط مشترک، ۷۲ ساعت پس از پایان زمان قرارداد، قرارداد فیمابین پایانیافته تلقی شده و سرویس جمعآوری میشود و راهاندازی مجدد سرویس مشمول زمان و شرایط جدید خواهد بود.
ماده ۴: مبلغ قرارداد
مشترک بايد قبل از آغاز بهرهبرداری از خدمات مندرج در ماده دو، در ابتداي هرماه یا دوره باید هزينه خدمات را مطابق تعرفههای مصوب کمیسیون و بر اساس سرویس درخواستی بپردازد.
نوع خدمت | مصوبه مربوطه | قیمت به ريال | نوع خدمت | مصوبه مربوطه | قیمت به ريال | |
هزينه نصب (به درخواست مشترک) | ۲۳۷ | ۱۵۰٫۰۰۰ | حجم استفاده از اینترنت بهصورت پلکانی | ۲۳۷ | ۳۰٫۰۰۰ | |
هزینه دایری و تخلیه خطوط (برای یکبار) | ۱۵۲ و ۲۳۷ | ۲۲٫۰۰۰ | ||||
هزینه برقراری و نگهداری ماهیانه سرعت ۱۲۸ کیلوبیت | ۲۳۷ | ۱۵٫۰۰۰ | ۱۸٫۰۰۰ | |||
هزینه برقراری و نگهداری ماهیانه سرعت ۲۵۶ کیلوبیت | ۲۳۷ | ۲۵٫۰۰۰ | ۱۵٫۰۰۰ | |||
هزینه برقراری و نگهداری ماهیانه سرعت۵۱۲ کیلوبیت | ۲۳۷ | ۴۰٫۰۰۰ | هزینه هر آدرس خصوصيIP (به درخواست مشترک) | بر اساس جلسه شماره ۳ مصوبه شماره ۱۷۷ مورخ ۱۲/۰۸/۹۲ كميسيون | ||
هزینه برقراری و نگهداری ماهیانه سرعت ۱۰۲۴ کیلوبیت | ۲۳۷ | ۶۰٫۰۰۰ | سایرمبالغ حسب قوانین کشور(مالیات بر ارزشافزوده و…) | ۹% مالیات بر ارزشافزوده در سال۹۶ | ||
هزینه برقراری و نگهداری ماهیانه سرعت ۲۰۴۸کیلوبیت | ۲۳۷ | ۸۰٫۰۰۰ | سرویسهای غیر حجمی طبق مصوبه ۲۳۷ شامل ترافیک اینترنت داخلی و بینالملل | |||
هزینه برقراری و نگهداری ماهیانه سرعت ۴۰۹۶ کیلوبیت | ۲۳۷ | ۱۴۰٫۰۰۰ | حداقل نرخ بیت(کیلوبیت بر ثانیه) | سقف هزینه ماهانه ارائه خدمت( ریال) | حداقل حجم ماهانه به GB | |
حجم ترافیک داخلی | حجم ترافیک بینالملل | |||||
هزینه برقراری و نگهداری ماهیانه سرعت ۸ مگ و بالاتر از آن | ۲۳۷ | ۱۸۰٫۰۰۰ | ۱۰۲۴ | ۲۵۰٫۰۰۰ | ۲۰ | ۱۰ |
۲۰۴۸ | ۴۰۰٫۰۰۰ | ۳۰ | ۱۵ | |||
۴۰۹۶ | ۶۰۰٫۰۰۰ | ۴۰ | ۲۰ | |||
۸۱۹۲ | ۱٫۰۰۰٫۰۰۰ | ۶۰ | ۳۰ |
۴-۱- هزينه اشتراك: هزینه اشتراک و استفاده دورهای از خدمات موضوع قرارداد بر اساس تعرفههای مصوب شركت و در چارچوب مصوبه شماره ۱ جلسه شماره ۲۳۷ مورخ ۲۲/۰۳/۹۵ کمیسیون (و ساير مصوبات جديد بعدي) است و از مجموع هزینه برقراری و نگهداری ماهیانه و تعرفه پلکانی حجم ترافیک بهدستآمده است و معادل …………………………….. ریال است که با توجه به شیوه فروش پیشپرداخت در زمان عقد قرارداد بهصورت کامل از مشترک دریافت میشود و مبلغ کل قرارداد با احتساب مالیات بر ارزشافزوده ……………………. ريال است که مشترك میبایستی مبلغ كل قرارداد را از طریق درگاه پرداخت الکترونیکی در پنل کاربری واریز و یا بهصورت نقد پرداخت نماید.
تبصره :با توجه به سیاستهای تشویقی شركت که باید به تائید سازمان برسد، در برخی موارد تعرفه نهایی سرویس کمتر از سقف تعیینشده، مطابق مصوبات کمیسیون در نظر گرفته میشود که بهصورت شفاف در قرارداد ذکر میشود.
۴-۲- هزینه راهاندازی تجهیزات مشترک : درصورتیکه مشترک نیازمند حضور نماینده شركت برای نصب سرویس در محل موردنظر باشد، باید هزینه راهاندازی تجهیزات انتهایی را علاوه بر هزینه اشتراک مطابق نرخ شركت در چارچوب مصوبات کمیسیون به مبلغ ۱۵۰۰۰۰ ریال در زمان عقد قرارداد پرداخت نماید.
۴-۳- هزینه دایری و تخلیه : مطابق مصوبات شماره ۱ جلسه شماره ۱۵۲ مورخ ۱۴/۸/۹۱ و شماره ۱ جلسه شماره ۲۳۷ مورخ ۲۲/۰۳/۹۵ کمیسیون، هزینه رانژه مخابرات (دایری/ تخلیه) برابر ۱۲۰۰۰۰ ریال بوده و این هزینه علاوه بر هزینه اشتراک و راه اندازی اتصال، فقط یکبار در هنگام عقد قرارداد از مشترکین دریافت میشود. بدیهی است در صورت عدم پرداخت هزینه مذکور از سوی مشترک این هزینه در هنگام درخواست جمعآوری از سوی شركت مطالبه و مشترک ملزم به پرداخت آن قبل از جمعآوری است.
تبصره ۱: مطابق مصوبات جاری کشور، مالیات بر ارزشافزوده به کلیه مبالغ هزینههای مذکور اضافهشده و مشترک ملزم به پرداخت آن برای هر دوره اشتراک است.
تبصره ۲: در صورت نیاز، مشترک میتواند نسبت به خرید ترافیک اضافی بر اساس مصوبات کمیسیون اقدام نماید.
تبصره ۳: باپرداخت هزینه اشتراک، این قرارداد خود به خود برای دورهای که حق اشتراک آن پرداخت شده، تمدید میگردد .
تبصره ۴: مدت اعتبار مجوز فعالیت شركت از مورخ ۲۴/۱۲/۹۵ به مدت ۵ سال شمسی است.
ماده ۵ : تعهدات شركت
۵-۱-شركت ارائه یک یا چند مورد خدمات یا تجهیزات را به خرید یک یا چند مورد دیگر مشروط نمینماید.
۵-۲- شركت متعهد میشود که به همان ترتیب اعلامی در تبلیغات و بازاریابی خود قراردادها را تنظیم کند.
۵-۳- شركت قوانین ومقررات مصوب مراجع ذیصلاح قانونی مربوط به ارائه خدمات موضوع این قرارداد راازطریق درج دروبسایت دردسترس مخاطبان ومشترکین قرار میدهد
۵-۴-شركت متعهد میشود تمهیدات لازم را برای رعایت تعهداتSLA در هنگام عملیات شبکه را پیشبینی کند و بااطلاع قبلی (حداقل ۴۸ ساعت قبل) زمان
Down Timeرا تعیین کند. عملیاتDown Time در زمانهای کم ترافیک ( ساعت ۲ تا ۶ صبح) انجام میشود و تعداد آن در ماه حداکثر یکباراست.
۵-۵-شركت متعهد به ارائه و اجرای توافقنامه سطح خدمات (SLA) مطابق ضوابط مصوبه شماره ۱۷۷ (و ساير مصوبات جديد بعدي) کمیسیون بوده و تمام بندهای توافقنامه سطح خدمات (SLA) از زمان امضای قرارداد و تحویل سرویس قابلاجرا ميباشد.
۵-۶- شركت متعهد میشود تا پایان دوره اشتراک خدمت انتخابی، تغییری در شرایط مقرر در قرارداد نخواهد داد مگر اینکه بر اساس اعلام سازمان مجبور به اعمال تغییرات باشد که در این مورد نیز شرایط جدید باید به اطلاع مشترک برسد و تصمیمگیری در خصوص ادامه یا فسخ قرارداد در اختیار مشترک باشد.
۵-۷-شركت در قبال تصمیمات مراجع ذیصلاح و تغییرات در قوانین و مقررات مؤثر بر این قرارداد مسئولیتی ندارد مگر اینکه بعدها اعمالنفوذ ناروای آن در تصویب احکام موردنظرش به اثبات برسد.
۵-۸-چنانچه به تشخیص شركت،اصلاحات یا ایجاد تغییرات در متن قرارداد ضروری باشد، پس از تائید سازمان، حداقل ۱۴ روز قبل از لازمالاجرا شدن نسبت به تحويل نسخه كتبي و يا الكترونيكي به مشترک اقدام نموده و مشترک در طی مدت مذکور میتواند اعتراضات خود را بهصورت کتبی و یا الکترونیکی از طریق ایمیل ، یا نمابر به شماره ۹۵۰۱۱۰۹۵-۰۳۱ به شركت اعلام نماید.
تبصره: در خصوص قراردادهاي قبلي، شركت موظف به كسب رضايت مشتركين جهت اعمال تغييرات است.
۵-۹- شركت متعهد میشودتحت هیچ شرایطی بهجزدر مواردی که قانون و مقررات معین میکند، مشترکین را از دسترسی به خدمات موضوع این قرارداد محروم یا محدودنکند
۵-۱۰-شركت متعهد میشود چنانچه آسیب مادی یا معنوی قریبالوقوعی از طریق خدمات موضوع قرارداد مشترکین را تهدید کند و از این رخداد آگاه باشد نسبت به اتخاذ تمهیدات بازدارنده و یا آگاهسازی مشترکین و ارائه رهنمودهای پیشگیرانه به آنها اقدام کند، در غیر این صورت علاوه برسایر مسئولیتهای قانونی، موظف به جبران زیانهای وارده خواهد بود.
۵-۱۱- شركت موظف به حفظ محرمانگی دادهها و اطلاعات مشترکین و ارتباطات و حریم خصوصی مشترکین است و متعهد میشود به مشترکین جهت صیانت از دادهها و اطلاعات شخصیشان متناسب با خدمات ارتباطی و فنآوری اطلاعات و آسیبهای احتمالی ناشی از تهدیدها اطلاعرسانی کافی را به عمل آورد.
۵-۱۲-شركت متعهد میشود که اعمال هرگونه نظارت بر کارکردهای خدمات، موجب دسترسی غیرمجاز به دادهها و ارتباطات شخصی مشترکین نیست و رعایت مقررات قانونی ناظر به این حوزه الزامی است.
۵-۱۳- مشخصات و نرخ خدمات بايد به نحو مناسب و با جزييات كامل، بهطور رايگان به اطلاع مشتركين رسانده شود.
۵-۱۴- شركت متعهد به ارائه خدمات دسترسی به اینترنت به مشترک مطابق موضوع قرارداد بوده و در صورت درخواست مشترک مبنی بر نصب و راهاندازی خدمت، شركت موظف به نصب و راهاندازی تجهیزات انتهایی مشترک است. هزینه راهاندازی تجهیزات انتهایی طبق مصوبه کمیسیون از مشترک اخذ و صورتجلسه تحویل خدمات موضوع قرارداد با مشترک تنظیم میشود.
۵-۱۵- شركت موظف است دادهها و اطلاعات مربوط به شاخصهای کیفیت خدمات را تا شش ماه پس از پایان قرارداد مشترکين نگهداری کنند تا امکان پاسخگویی به ادعاهای مطرحشده از سوی آنها مبنی بر نبود یا کاستی کیفیت خدمات را داشته باشد .
۵-۱۶- شركت متعهد است بیوقفه، بهصورت بیستوچهار(۲۴) ساعت در شبانهروز و هفت (۷) روز در هفته ، خدمات موضوع قرارداد را فراهم نماید و امکانات پشتيباني تلفنی از طریق شماره ۹۵۰۱۱۰۹۵-۰۳۱ و پاسخگويي به مشتركين خود را بهصورت شبانهروزی و در تمام ايام هفته و ايام تعطيل فراهم كند.
تبصره:پشتیبانی حضوری و رفع عیوب فنی که نیاز به عملیات فیزیکی در مراکز مخابراتی یا محل مشترک دارند، در ساعات اداری قابلبررسی و حل است .
ماده ۶: تعهدات مشترک
۶-۱- مشترک متعهد میشود با آگاهی کامل از بهای خدمات و نحوه پرداخت هزینهها نسبت بهگزینش آنها اقدام کند و به مواعد مقرر در قرارداد پایبند باشد .
۶-۲- مشترک متعهد میشود کلیه قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران مرتبط با موضوع قرارداد و دستورالعملهایی که از سوی مراجع ذیربط صادر و ابلاغشده و از طریق پایگاه اطلاعرسانی شركت یا سایر مبادی ذیربط اطلاعرسانی شده است را رعایت نماید .
۶-۳- مشترک متعهد میشود از واگذاری امکانات و تجهیزات متعلق به شركت به غیر خودداری نماید. در غیر این صورت دارنده پروانه مجاز به فسخ خدمات است .
۶-۴-هرگونه واگذاری خطوط و لینکها و مدارات ارتباطی پهنای باند و سایر امکانات و خدمات ارائهشده به آنها به غیر و خارج از روال انتقال امتیاز توسط شركت و همچنین توزیع تمام یا بخشی از آنهابهصورت عمومی به سایرین (فعالیت مشابه شركتهاي اپراتوري) به هر شکل و تحت هر عنوان ممنوع بوده و مشترکین صرفاً مجاز به استفاده از خطوط و خدمات مذکور توسط خود و یا کارمندان خود (در زمان اشتغال به کار یا مأموریت سازمانی) میباشند.
تبصره ۱ :ارائه سرویس به محصلین ویادانشجویان دانشگاهها وسایر مؤسسات آموزشی درزمان حضور آنها در مکان محل تحصیل و منوط به رعایت تمامی موارد بلامانع است.
تبصره ۲ : در صورت توزیع درونسازمانی خطوط و خدمات ارائهشده ، ثبت مشخصات هویتی وCDR وLOG فعالیت کاربران و ذخیره آن برای مدت حداقل یک سال جهت ارائه به مراجع ذیصلاح ضروری است.
۶-۵- مسئولیت عواقب هرگونه استفاده سوء و مغایر با قوانین و مقررات از خطوط و خدمات ارائهشده صرفاً بر عهده مشترکین و صاحبامتیازآنها است.
۶-۶- مشترکین مجاز به انتقال ترافیک خطوط تلفن از بسترهای دیتا و اینترنت واگذارشده نمیباشند.
تبصره : این محدودیت خطوط تلفن داخلی (PBX) سازمانها و شركتها و مؤسسات را در محدوده ساختمان و شبکه محلی در برنمیگیرد.
۶-۷- در صورت نیازمندی برخی از مشترکین حقوقی جهت توزیع اینترنت در مکانهای عمومی (از قبیل پارکها و مراکز تفریحی و فرودگاهها پایانههای مسافربری و … ) با استفاده از بسترWIFI و یا هر روش دیگر لازم است این اقدام تحت مسئولیت و مديريت شركت به متولیان اماکن فوق صورت پذیرفته و در مراحل طراحی و اجرا نیز هماهنگی لازم بین شركت جهت تأمین پیوست کنترلی، اعمال سیاستهای امنیتی و همچنین نحوه احراز هویت،ثبت و ذخیره مشخصات وLOG فعالیت کاربران به عمل آید. در غیراینصورت این عمل تخلف بوده و کلیه مسئولیتها و تبعات آن به عهده مشترک خواهد بود.
۶-۸- بدیهی است شركت میتواند در صورت مشاهده و اطلاع از موارد تخطی از مفاد بندهای ۶-۵ تا ۶-۷ توسط مشترک نسبت به صدور اخطار با مهلت ۱۰ روزه جهت رفع مواردتخلف اقدام نموده ودرصورت عدم رفع تخلف ملزم به قطع خطوط وتوقف ارائه سرویس تا زمان رفع موارد تخلف و همچنین معرفی مشترک به مراجع ذیصلاح است
۶-۹- مشترک متعهد میشود در صورت تغییر مشخصات تماس (شماره تلفن و آدرس پست الکترونیکی)، اطلاعات جدید خود را به دارنده پروانه اطلاع دهد، در صورت عدم اطلاعرسانی و بروز هرگونه مشکلی در برقراری تماس با مشترک ، مسئولیت عدم اطلاع از مواردی که متضمن اطلاعرسانی است ، بر عهده مشترک خواهد بود .
۶-۱۰- مشترك موظف است پس از اولين ارتباط با شبكه شركت ، نسبت به تغيير رمز ورود سرويس ADSL خود اقدام نمايد و حفاظت از سیستمها و اطلاعات سمت مشترک بر عهده خودش است و مشترک باید از نام کاربری و رمز عبور به نحو مناسب نگهداری نماید.
۶-۱۱-كليه سرويسها داراي نشانیهای عموميIP بهصورت متغير (Dynamic) است و در صورت نياز به سرویسهای دارای نشانیهای خصوصی IP در هر زمان با پرداخت هزينه مربوطه و وجود امکانات، امکانپذیراست.
۶-۱۲- بهمنظور تکریم اربابرجوع تمامی مکالمات برقرارشده با مشترک ضبط میشود و درصورتیکه مشاهده رفتار نابهنجار و یا الفاظ خارج از عرف جامعه از سوی کارکنان شركت و یا مشترک دو طرف حق مستند قراردادن مکالمه ضبطشده و پیگیری موضوع مطابق قوانین کشور رادارند.
ماده ۷: شرایط فسخ قرارداد
۷-۱- مشترک در صورت تمایل به انصراف از دریافت خدمات، میبایستی با ارائه درخواست از پنل کاربری خود به فسخ قرارداد اقدام نماید و شركت مکلف است حداکثر ظرف مدت یک هفته از تاریخ اعلام فسخ مشترک، نسبت به انجام کلیه مراحل فسخ و فسخ قرارداد با وی اقدام نماید. بدیهی است در صورت درخواست فسخ یکطرفه از سوی مشترک قبل از پایان قرارداد هزینه پرداختی مربوط به این قرارداد به مشترک عودت داده نخواهد شد. همچنین فسخ و یا اتمام قرارداد به هر دلیل، بههیچوجه رافع مسئولیتهای مشترک در خصوص تعهدات وی در طول مدتزمان اعتبار نبوده و باید پاسخگوی موارد استفاده غیرمجاز در طول مدتزمان قرارداد فسخشده باشد.
۷-۲- چنانچه شركت نتوانسته باشد ظرف یک هفته از تاریخ انعقاد قرارداد نسبت به ارائه خدمات با معیارها و مفاد موردنظر این قرارداد ازجمله تعهدات SLAاقدام نماید،مشترک میتواند نسبت به اعلام فسخ قرارداد و اخذ هزینه اقدام نماید و شركت مکلف است ظرف یک هفته از تاریخ اعلام فسخ مشترک ، نسبت به تسویهحساب با وی اقدام نماید.
۷-۳- در صورت ارائه هرگونه درخواستی از سوی مشترک مبنی بر تغییر در وضعیت تلفن ثابتی که ارتباط موضوع قرارداد بر روی آن دایر شده است (اعم از تغییر مالکیت، تغییر شماره، تغییر مکان و …) و عدم امکان برقراری ارتباط در شرایط جدید، مشترک میتواند نسبت به درخواست فسخ اقدام نماید. بدیهی است مسئولیت مالی و حقوقی ناشی از موضوع قرارداد تا زمان ارائه درخواست فسخ و جمعآوری ارتباط به عهده مشترک است.
۷-۴- مشترک ( مستأجر ، صاحب خط ) حق فسخ یکطرفه و جمعآوری رانژه خط موضوع قرارداد، از روی تجهیزات شركت و از طریق شرکت مخابرات را ندارد .
ماده ۸ :رسیدگی به شکایتها
مشترك میتواند در صورت داشتن شكايت، به وبسایت شركت به آدرس www.azinkia.ir مراجعه و شكايت خود را در سامانه شکایات ثبت نمايد و يا با تلفن تماس بگيرد. در صورت بروز هرگونه اختلاف بین طرفین قرارداد و عدم رفع مشکل از طریق مذاکره و گفتگوی دوجانبه، مشترک می تواند موضوع را به سازمان از طریق مراجعه به سایت www.195.ir یا تماس با تلفن گویای ۱۹۵ یا شماره پیامک ۶۰۰۱۹۵ و یا آدرس ایمیل ۱۹۵@ict.gov.ir منعکس و اقدام به ثبت شکایت نماید.
لازم به ذکر است پس از ثبت درخواست از طریق سایت www.azinkia.irو سازمان، سیستم یک شماره پیگیری در اختیار مشترک قرارداده که مشترک میتواند از طریق لینکهای مذکور پیگیریهای لازم را انجام دهد .
ماده ۹: وضعیت اضطراری
۹-۱- وضعیت اضطراری پیشبینیشده و پیشبینینشده تنها در صورتی از شركت سلب مسئولیت میکند که فرا ارادی باشد .
۹-۲- در صورت بروز وقفه غیرمجاز در ارائه خدمات، شركت میبایست بیدرنگ، کلیه اقدامات ضروری برای اعاده دسترسی به خدمات و به حداقل رساندن پیامدهای عدم دسترسی مشترکین به خدمت را انجام دهد.
۹-۳- در صورت بروز وضعیت اضطراری، شركت همزمان با انجام کلیه اقدامات ضروری میبایست نسبت به اطلاعرسانی آنی به مشتركين اقدام نماید .
۹-۴- عدم امکان انجام تعهدات موضوع قرارداد توسط شركت که بهموجب وقوع بلاياي طبيعي که ناشي از عدم رعايت استانداردهاي ايمني در تأسيس و نصب و بهرهبرداری از تجهيزات شبکه باشد، مشمول اين ماده نميشود و بهعنوان قصور از تعهدات شركت تلقي خواهد شد
مهر و امضاء شركت نام و نام خانوادگی مشترک : امضاء